fbpx

Fiskefileter med sellerisauce

En af favoritterne på vores middagsbord er fiskefileter med sellerisauce og kartofler. Det smager godt og så er det faktisk ret let at tilberede. Og så er det jo ekstra heldigt at fisk derudover er meget sundt. Faktisk spiser Mads og jeg fisk 2-3 gange om ugen. Og de stegte fiskefileter med sellerisovs er absolut en af vores favoritspiser. Og opskriften er såmænd fundet i en af Karolines køgebøger.

Du skal bruge

-500-700 gram kartofler

-6-8 fiskefileter

1 selleriknold

-3-4 deciliter mælk

Stegte fiskefileter, kartofler, avocado og sellerisovs
Stegte fiskefileter, kartofler, avocado og sellerisovs

-krydderier; salt, peber, gurkemeje

-sovsejævner

Fiskefileter:

Steg fiskerfileterne ca 1 minut på hver side. Vi steger altid fiskefileterne “on the rocks” altså uden panering. Tag fiskefileterne af panden og hold dem varme.

Kartofler:

Skræl kartofler og kog kartoflerne. Vi koger gerne kartofler i god tid før vi går i gang med resten af maden og holder dem varme i en “høkasse”.

Sellerisauce:

Skræl selleriknolden og skær den i mindre stykker. Riv selleristykkerne på den “store” side af rivejernet – og ja det er et større arbejde.

Tips: Orker du at rive en hel selleriknold, så kom halvdelen af den revne selleri i en plastikpose og frys det ned,. Så har du til næste gang 😉

På samme pande som vi har stegt fiskefileterne kommer vi nu de revne selleristave og steger dem nogle ganske få minutter. Kom evt. lidt ekstra margarine ved, hvis du fornemmer der er brug for.

Herefter tilsættes et par deciliter mælk, afhængig af hvor meget revet selleri jeg bruger. Lad det revne selleri og mælken koge lidt op og herefter tilsætter jeg lidt sovsejævner. Vær obs på, at sellerisovsen bliver lidt tykkere, hvis den står lidt!

Til sidst tilsætter vi krydderier i form af salt og peber. Vi er begyndt også at tilsætte gurkemeje, så sellerisovsen får en gullig farve.

Indrømmet sellerisovsen ser måske ikke så appetitlig ud, men den smager faktisk ret godt.

Server sellerisaucen sammen med de kogte kartofler og de stegte fiskefileter. Vi spiser ofte reven gulerod til vores fiskeflleter med sellerisovs. Men den dag jeg tog billederne stod den i stedet på avocado.

Er du ikke så meget til fisk, så kan jeg kan anbefale dig at prøve Mads’ oksehalesuppe.

Velbekomme!

Har du travlt på jobbet? Sover du dårligt?

lotusstilling-vejrtrækningEller bliver din to do liste længere og længere?

Så er du ikke alene. Ca 430.000 danskere oplever symptomer på alvorlig stress hver dag. 

MEN ved at gøre noget godt for dig selv i ja bare 5-10 minutter hver dag, kan du sænke dit stress niveau.

Hvordan gør du det?

Tilmeld dig mit nyhedsbrev og få 5 mindfulde øvelser, der hjælper dig med at sænke dit stress niveau, selvom du har travlt.

Ved at tilmelde dig mit nyhedsbrev The Harbour Girl Inside Look, accepterer du, at jeg må sende dig nyheder, mails med tips og gode råd, digitale gaver samt informationer om kurser, events og produkter. Du kan til enhver tid afmelde dig nyhedsbrevet igen. Læs min cookie- og privatlivspolitik her.