Fiskefileter med sellerisauce

En af favoritterne på vores middagsbord er fiskefileter med sellerisauce og kartofler. Det smager godt og så er det faktisk ret let at tilberede.

Du skal bruge

-500-700 gram kartofler

-6-8 fiskefileter

1 selleriknold

-3-4 deciliter mælk

Stegte fiskefileter, kartofler, avocado og sellerisovs

Stegte fiskefileter, kartofler, avocado og sellerisovs

-krydderier; salt, peber, gurkemeje

-sovsejævner

Fiskefileter:

Steg fiskerfileterne ca 1 minut på hver side. Vi steger altid fiskefileterne “on the rocks” altså uden panering. Tag fiskefileterne af panden og hold dem varme.

Kartofler:

Skræl kartofler og kog kartoflerne. Vi koger gerne kartofler i god tid før vi går i gang med resten af maden og holder dem varme i en “høkasse”.

Sellerisauce:

Skræl selleriknolden og skær den i mindre stykker. Riv selleristykkerne på den “store” side af rivejernet – og ja det er et større arbejde.

Tips: Orker du at rive en hel selleriknold, så kom halvdelen af den revne selleri i en plastikpose og frys det ned,. Så har du til næste gang 😉

På samme pande som vi har stegt fiskefileterne kommer vi nu de revne selleristave og steger dem nogle ganske få minutter. Kom evt. lidt ekstra margarine ved, hvis du fornemmer der er brug for.

Herefter tilsættes et par deciliter mælk, afhængig af hvor meget revet selleri jeg bruger. Lad det revne selleri og mælken koge lidt op og herefter tilsætter jeg lidt sovsejævner. Vær obs på, at sellerisovsen bliver lidt tykkere, hvis den står lidt!

Til sidst tilsætter vi krydderier i form af salt og peber. Vi er begyndt også at tilsætte gurkemeje, så sellerisovsen får en gullig farve.

Indrømmet sellerisovsen ser måske ikke så appetitlig ud, men den smager faktisk ret godt.

Server sellerisaucen sammen med de kogte kartofler og de stegte fiskefileter. Vi spiser ofte reven gulerod til vores fiskeflleter med sellerisovs. Men den dag jeg tog billederne stod den i stedet på avocado.

Velbekomme!

 

 

Tilmeld dig mit nyhedsbrev og få 17 idéer til en kærestedate

Du får også tips til hvordan jeg håndterer tankemylder og stress og hvordan jeg som 50+ prøver at balancere sunde vaner og livsnyderi med fokus på yoga, løb, sund mad og masser af positive oplevelser, når du tilmelder dig mit nyhedsbrev.

Ved at tilmelde dig mit nyhedsbrev, accepterer du, at jeg må sende dig nyheder, mails med tips og gode råd, digitale gaver samt informationer om kurser, events og produkter. Du kan til enhver tid afmelde dig mit nyhedsbrev igen. Læs min cookie- og privatlivspolitik her.

You may also like...