Self tracking #2

Self tracking – virker det så? Ja, det gør det sgu er det korte svar!

Målet er 10.000 skridt om dagen
Selftracking virker

Selftracking virker

Da jeg købte Vivofit’en midt i juni satte jeg mig et mål om at jeg skulle gå 10.000 skridt om dagen. Og det er lykkedes mig stort set hver eneste dag. Enkelte dage har det været svært at nå de 10.000 skridt. Men det sjove er så, at dagen efter har jeg så lidt ekstra fokus på at få indhentet de manglende skridt fra i går 🙂 Så personligt finder jeg det sjovt at konkurrere med mig selv!

Røde streger på Vivofit uret

Røde streger på Vivofit uret

Det virker også rimligt motiverende på mig, når mit Vivofit3 ur begynder at vise røde streger i displayet. Det gør Vivofit nemlig efter en times inaktivitet. De røde streger minder mig nemlig om, at nu er det tid til at røre mig igen. Og de kommer også, selvom jeg har været aktiv og gået mange skridt tidligere på dagen 🙂

Self tracking’en gør bare, at jeg har lettere ved at få mig rørt, f.eks. efter aftensmaden. Her kan sofaen nemlig være faretruende indbydende. Eller hvis regnen vælter ned som i dag søndag. Eller hvis jeg har siddet lidt for længe på kontorstolen. Og ofte bliver gåturen også lidt længere undervejs 🙂 For når Mads og jeg først er kommet afsted f.eks. på vores aftentur, så snupper vi lige et par hundrede meter ekstra, så vi runder min. 20 minutter og gerne mere. Vi vil ramme de der 20 minutters aktivitet, der er nok til at sætte så meget gang i forbrændingen, at det derefter er ok at sætte sig i sofaen.

Starter min morgen med yoga!
Daglig yoga rutine

Daglig yoga rutine

En anden god ting der er kommet ud af min self tracking er, at jeg har fået genindført mine yoga rutiner om morgenen. Jeg starter dagen med et par øvelser , som min fysioterapi Maj fra ADG Fysioterapi har lært mig, for at træne mine ømme nakke- og skuldermuskler. Derefter snupper jeg lige et par runder af solhilsnen, en tur i planken, en fisk, den døde myre og slutteligt bådøvelsen. De skøre navne giver mening for de af jer, der dyrker yoga selv 🙂

Og til slut lidt morgen meditation, hvor jeg bruger 10 minutter på at have fokus på vejrtrækningen. Nogen dage bruger jeg mere tid på vejrtræknings delen end på yoga’en. For jeg er efterhånden blevet god til at mærke efter i mig selv, hvornår jeg skal have mest fokus på at få lavet yoga øvelserne og hvornår jeg har mest brug for meditationen.

 
Tilmeld dig mit nyhedsbrev og få 17 idéer til en kærestedate

Vil du have tips til kærestehygge og modtage mails direkte i din indbakke, når jeg har nyheder at dele? Så tilmeld dig mit nyhedsbrev lige her.

Ved at tilmelde dig mit nyhedsbrev, accepterer du, at jeg må sende dig nyheder, mails med tips og gode råd, digitale gaver samt informationer om kurser, events og produkter. Du kan til enhver tid afmelde dig mit nyhedsbrev igen. Læs min cookie- og privatlivspolitik her.

You may also like...