Selftracking

Jeg er hoppet med på selftracking vognen og har lige købt mig et Garmin Vivofit 3 fitness aktivitetstracker. Og det er sgu meget sjovt – så nu hedder målet 10.000 skridt om dagen. Og det er effektivt skal jeg hilse og sige! Mangler jeg 1.500 skridt efter aftensmaden er det nu blevet væsenlig lettere at lette rumpette fra sofaen efter aftesmaden, så jeg runder de 10.000 skridt.

Goal accomplished

Goal accomplished

Min Vivofit måler også min søvn og viser dyb og let søvn og her er der lidt plads til forbedringer. Men det går faktisk lidt begge veje, for hvis jeg vågner en morgen og synes jeg slet ikke har sovet, så er det nu let at modbevise. Men jeg glæder til at få lidt fakta hæftet på mit søvnunderskud. Med Garmin Vivofit app’en får jeg et fint indblik i min søvnrytme…. og mine daglige aktiviteter.

Selftracking – med røde streger i displayet

En anden sjov ting med Vivofit 3 er den røde bjælke, der viser sig på displayet, hvis jeg har siddet stille for længe ad gangen 🙂 Og det er noget af en presballe skulle jeg hilse at sige. Især i weekenden, hvor jeg er bagud allerede inden jeg står op 🙂 For at måle min søvn har vi nemlig sat selftrackeren op med en sove-tid fra kl. 22 til 05 som passer på hverdagene. Så selvom jeg står forholdsvist tidligt op i weekenden, så starter jeg med røde streger i displayet lørdag og søndag morgen!

My fitnesspal

My fitnesspal

Jeg er sikker på, at selftracking er kommet for at blive i mit liv. Det er en sjov måde at holde mig selv i ørene på. De første par dage skulle jeg lige vænne mig til mit sorte armbånd, men det fungerer fint nu. Og mon ikke jeg vænner mig til de røde streger!

Jeg er også i gang med at synkronisere op mod Myfitnesspal for at registrere hvad jeg spiser. Det forventer jeg nu også bliver lidt af en øjenåbner, selvom det nok aldrig bliver 100% korrekt. Men tænker det bliver lettere at sige nej tak til nogle af hverdagens fristelser – eller lave en byttehandel, der hedder at yde for at kunne nyde! Så det bliver dyrt i løbesko, når jeg skal kompensere for mit indtag af G&T 🙂

Tilmeld dig mit nyhedsbrev og få 17 idéer til en kærestedate

Du får også tips til hvordan jeg håndterer tankemylder og stress og hvordan jeg som 50+ prøver at balancere sunde vaner og livsnyderi med fokus på yoga, løb, sund mad og masser af positive oplevelser, når du tilmelder dig mit nyhedsbrev.

Ved at tilmelde dig mit nyhedsbrev, accepterer du, at jeg må sende dig nyheder, mails med tips og gode råd, digitale gaver samt informationer om kurser, events og produkter. Du kan til enhver tid afmelde dig mit nyhedsbrev igen. Læs min cookie- og privatlivspolitik her.

You may also like...